وی هرت ایت عکس

  • تاریخ : ۲۱ام تیر ۱۳۹۷

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی محتوا یک ترکیب قدرتمند است که می تواند اعتبار (authority) وبسایت شما را ساخته و ترافیک ارزشمندی از سمت موتورهای جستجو به ارمغان بیاورد. به طور خاص، وبلاگ نویسی یک راه محبوب برای دریافت ترافیک و ساختن اعتبار است. با این حال، بسیاری از افراد برای دستیابی به نتایج عالی سئو از طریق وبلاگ نویسی به مشکل برمی‌خورند. در این مقاله وی هرت ایت ۵ اشتباه رایج سئو را بررسی می‌کنیم که بازاریابان محتوا هنگام ایجاد و تبلیغ مقالات وبلاگ (بلاگ) خود با آن مواجه می‌شوند.

۱) تمرکز زیاد بر بهینه سازی کلمات کلیدی

اشتباه رایج سئو

اولین اشتباه رایج سئو که بازاریابان محتوا در وبلاگ نویسی انجام می‌دهند تلاش برای بهینه سازی تمام محتوا برای بدست آوردن رتبه در موتورهای جستجو است. برخی از علاقه مندان به سئو ممکن است غافلگیر شوند وقتی متوجه شوند که همه وبلاگهای موفق فقط به سئو وابسته نیستند.

حتی اگر گرفتن مداوم ترافیک با استفاده از سئو یک اولویت باشد، محتوایی که برای کلمات کلیدی بهینه نشده است هم می‌تواند تا حد زیادی کمک کند.

یک مثال عالی از نحوه ساختن اعتبار توسط محتوایی که برای کلمه کلیدی بهینه سازی نشده است، تکنیک آسمان خراش برایان دین است. هنگامی که برایان برای اولین بار تکنیک آسمان خراش را راه اندازی کرد، عبارت “تکنیک آسمان خراش” احتمالا دارای جستجویی نزدیک به صفر بود.

با این حال او پست خود را به شدت ارتقا داد. و از آنجا که مقاله اش به خوبی نوشته شده و نوآورانه بود، به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین کارشناسان در فضای سئو شد.

ساختن اعتبار و شناخته شدن نامش، به او این فرصت را داد تا پس از آن برای کلمات کلیدی رقابتی تر رتبه بدست آورد، مانند “تحقیقات کلمه کلیدی” زمانی که راهنمای تحقیق کلمه کلیدی خود را راه اندازی کرد.

وقتی مردم با برند شما آشنا هستند سریعتر به ایمیل های شما پاسخ خواهند داد و لینک های طبیعی بیشتری بدست خواهید آورد.

۲) نداشتن لینک داخلی

اشتباه رایج سئو

بسیاری از بازاریابان محتوا و وبلاگ نویسان تا حدی بر روی لینک های خارجی متمرکز شده اند که به ایجاد لینک داخلی اهمیت نمی‌دهند که این یک اشتباه رایج سئو است. هنگامی که اعتبار کافی برای وب سایت خود کسب کردید، می توانید برای کلمات کلیدی با استفاده از لینک های داخلی رتبه بدست آورید. لینک های داخلی به موتورهای جستجو می گویند که کدام صفحات در وب سایت شما مهم ترهستند.

در هنگام نوشتن مقاله جدید لینک دادن به مقالات قبلی را حتما انجام دهید. لینک دهی به محتوای قدیمی از مقالات جدید نه تنها به سئو کمک می کند بلکه ترافیک بیشتری را به بهترین مقالات قبلی تان می‌فرستد.

۳) ارتقا ندادن پست های قدیمی

اشتباه رایج سئو

یک اشتباه رایج سئو دیگر که وبلاگ نویسان اغلب آن را انجام می‌دهند تبلیغ نکردن و ارتقا ندادن محتوای قدیمی (قبلی) است. اکثر وبلاگ نویسان یک مقاله می‌نویسند و سپس آن را فراموش می‌کنند (که کاملا طبیعی است؛ ذهن ما تمایل دارد بر آنچه که در حال حاضر در حال انجام است تمرکز کند).

راه های بسیاری برای تبلیغ محتوای قبلی وجود دارد که یکی از آن راهها بروز رسانی و به اشتراک گذاری مجدد یک پست قدیمی است. مدیرمگ همواره این رویکرد را برای پست های قدیمی خود رعایت کرده است که باعث به اشتراک گذاری بیشتر، گرفتن لینک بیشتر برای مقاله ها و بهبود رتبه در موتورهای جستجو شده است.

چند راه دیگر برای ارتقا مقالات و مطالب قدیمی وجود دارد:

پاسخگوی خودکار (Autoresponder):

اگر در وبلاگ نویسی موفق هستید، به صورت مستمر مشترکان جدیدی را به وبلاگ خود جذب خواهید کرد. و بسیاری از این مشترکین احتمالا مقالات قدیمی تر وبلاگ شما را ندیده اند. در صورتی که شخصی برای شما ایمیلی ارسال کند پاسخگوی خودکار، ایمیلی که شما قبلا متن آن را تنظیم کرده اید برای فرستنده ایمیل ارسال می‌کند تا شخص فرستنده از دریافت ایمیل توسط شما مطمئن گردد و از این طریق می توانید اطلاعات مد نظر خود (لینک به محتواهای دیگر) را نیز برای آنها ارسال نمایید.

ارتقاء مستمر در شبکه های اجتماعی (Ongoing social promotion):

افراد زمانی که برای اولین بار پست خود را منتشر کردند، مکررا آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. با ابزارهای برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی مانند Buffer  و Crate، می‌توانید اشتراک گذاری مقالات قدیمی را برنامه ریزی کنید تا بتوانید به طور مداوم ترافیک شبکه های اجتماعی را به پست های خود هدایت کنید.

اشاره کردن در پست های مهمان (Guest-posting mentions):

اشاره کردن به مقالات قدیمی تان در پست های مهمان در وبلاگ های دیگر و یا در مقالات جدید در وبلاگ خودتان، راه خوبی برای راندن ترافیک به پست های قدیمی‌ تر وبلاگ است.

به روز رسانی مقالات قدیمی (Updating old articles):

گاهی اوقات به روزرسانی و ارتقا مقالات قدیمی منطقی بنظر می‌رسد. افراد  محتوایی که اخیرا به روز شده است را به مقالات قدیمی ترجیح می دهند. شما می توانید پست های قدیمی را با اضافه کردن منابع جدید به آنها، از بین بردن لینک های قدیمی که دیگر مرتبط نیست، و فقط با اضافه کردن مطالب بیشتری به روز رسانی کنید.

۴) عدم انتشار مقدار صحیح محتوا

اشتباه رایج سئو

بسیاری از وبلاگ ها آنقدر درگیر ایجاد محتوای طولانی و چمشگیر هستند که محتوای کافی ایجاد نمی کنند. براساس یک مطالعه سئو، ۷۰ درصد از کل ترافیک از جستجوهای کلمات طولانی (Long-tail) می آید.

شما نمی‌توانید برای کلمات کلیدی رتبه ای بدست آورید اگر محتوایتان را بر اساس آن کلمات کلیدی ننوشته باشید. اگر شما محتوای کافی نمی‌نویسید، پس بسیاری از ترافیک جستجوهای کلمات کلیدی طولانی را از دست می دهید.

HubSpot مطالعه ای انجام داد و متوجه شد که شرکت هایی که ۱۶ مرتبه یا بیشتر بار در ماه در وبلاگ مطلب می نویسند، به طور میانگین ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری دارند نسبت به شرکت هایی که ۰ تا ۲ بار در ماه در وبلاگ مطلب میگذارند.

اگرچه ممکن است بدون داشتن برنامه انتشار منظم هم تا حدی خوب عمل کرد، اما وبلاگ هایی که به طور کلی بیشترین تعداد ترافیک را دریافت می کنند، آنهایی هستند که به طور منظم و مرتب مطالب را منتشر می کنند.

۵) وسواس در مورد طول محتوا

اشتباه رایج سئو

بسیاری از مقالات در مورد اینکه چگونه محتوای طولانی از محتوای کوتاه در سئو و در به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی موفق تر است نوشته شده اند. و از آنجا که محتوای طولانی بسیار محبوب شده است، برخی از ویراستاران وبلاگ ملزم به رعایت حداقلی از کلمات در مقالات خود هستند.

با این حال، محتوای طولانی ، دارای نواقصی هم است.

اکثر افراد مطالب کوتاه تر را ترجیح می دهند و تعداد زیادی از آنها مقالات طولانی را نخواهند خواند. در واقع، خوانندگان به طور متوسط فقط ۳۷ ثانیه صرف مطالعه مقاله می کنند.

محتوای طولانی زمان بیشتری برای نوشتن نیاز دارد که می تواند داشتن یک برنامه انتشار منظم و ثابت را سخت سازد، و همچنین هزینه های تولید محتوا هم گران تر خواهد بود.

در نهایت، فقط به این دلیل که محتوایی طولانی است، به این معنا نیست که خوب است یا موفق خواهد بود. اختصاص زمان و هزینه زیاد در محتوای طولانی که ممکن است موفق نباشد، می تواند دلسرد کننده باشد.

اگر چه کلمه شمارها را می توان به عنوان یک راهنما معرفی کرد، سردبیران باید انعطاف پذیر باشند و مقالات کوتاه تر را به شرط با کیفیت بودن بپذیرند.

منبع: MarketingProfs

(Visited 26 times, 1 visits today)