وی هرت ایت عکس

  • تاریخ : ۸ام تیر ۱۳۹۷

بررسی کمپین تبلیغاتی

هر هفته در سایت وی هرت ایت به بررسی کمپین تبلیغاتی موفق می پردازیم. اولین تبلیغ از شرکت فولکس واگن است که فولکس به سراغ ساخت ابجو رفته است.

بررسی کمپین تبلیغاتی VW BEER

فولکس واگن در کمپین تبلیغاتی جدید خود راه صحبت کردن با جوانان در مورد آشامیدن و رانندگی را متحول می کند: سازنده آلمانی با همکاری آژانس DDB آرژانتین یک نسخه ویژه از آبجو با الکل ۰٫۰٪، طراحی شده مخصوصا برای رانندگان، را راه اندازی کرد.

بله، برای اولین بار در تاریخ یک شرکت خودروسازی، آبجو  تولید می کند. در بررسی کمپین تبلیغاتی این برند مشخص شد که استراتژی این ایده این بود که تمرکز خود را بر روی نحوه افزایش آگاهی تغییر دهید.

تصمیم گرفت که به رانندگان با مسئولیت جایزه بدهد وقتی که شب بیرون می روند و الکل نمی نوشند؛ با ابجو Volkswagen با صفر درصد الکل بتوانند آبجو خود را بنوشند ولی مست نکنند. این رویداد در یک شهر شناخته شده در شهر بوینس آیرس برگزار شد.

حال بعد از اینکه با فضای این تبلیغ آشنا شدید، ویدیو تبلیغ را ببینید سپس به ادامه بررسی کمپین تبلیغاتی بپردازیم:

لینک ویدیو در کانال آپارات وی هرت ایت

 VW Beer  آبجوی غیر الکلی است و به عنوان راهی برای مبارزه با رانندگی مست در کشور ساخته شده است.

فولکس واگن متوجه شد که میزان تصادفات اتومبیل در آرژانتین از سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است، زیرا الکل عامل بیش از نیمی از این موارد است و مسئولیت ورود به این مسئله را به عنوان یک برند برتر خودرو  می داند. به جای یک کمپین سنتی، تصمیم گرفت که آژانس خود را برای یک رویکرد غیر متعارف ترغیب کند.

برنامه آژانس تبلیغاتی این بود که آبجو را در کلوب های شبانه به رانندگان بدهد و بنوشند و لذت ببرند و در انتها در شب بتوانند رانندگی کنند.

از طریق ایمیل، مدیر خلاقیت اصلی آژانس DDB، آدریان پیاتونی ( Adrian Piattoni )و فاکوندو وارلا (Facundo Varela) توضیح دادند که این کمپین تبلیغاتی با هدف رساندن پیام “مسئولانه برانید” (Drive Responsibly) در حال ساخت آبجویی هستند که شب وقتی افراد به کلاب می روند، بتوانند آبجو بنوشند ولی مست نکنند و در انتها در شب به راحتی رانندگی کنند بدون اینکه اتفاق ناخوشایندی برایشان به وجود بیاید.

این آژانس با باربارا روجا، آبجوسازی محلی، برای ساخت یک آبجو بدون الکل قرار داد بست. در حالی که اکثر آبجوهای غیر الکلی هنوز حاوی مقدار کمی الکل هستند، این سازمان می خواست اطمینان حاصل کند که آبجو بدون الکل با لوگوی Volkswagen تولید شود.

این یک پیشنهاد چالش انگیز برای یک کارخانه آبجوسازی است و یک پروسه آزمون و خطا را ثابت کرد. مدیران ارشد تبلیغاتی می گویند در اولین تلاش طعم آن “خیلی میوه ای” بود، در تلاش دوم “بسیار تلخ” بود و در نهایت در سومین تلاش به مشخصات طعم مورد نظر رسیدند.

در حالی که آژانس تمایل و ارزوی خود را برای ساخت VW Beer به عنوان یک پیشنهاد متداول تشریح کرد، چالش های منطقی می تواند از چنین تلاشی جلوگیری کند.

Piattoni و Varela گفت: “ما این امکان را ارزیابی کردیم و … بسیاری از محدودیت ها را در بازار برای این فرایند پیدا کردیم.در نهایت، از آنجا که قوانین محلی بسیار پیچیده است، این امکان پذیر نیست. به عنوان یک رویداد ویژه محدودیت های زیادی نداشتیم.  اما زمانی که انجام آن به عنوان یک گزینه بلند مدت مطرح است، بسیار متفاوت است.”

با این حال، آژانس مایل است که این کمپین را به بازارهای دیگر گسترش دهد، اگر علاقه مندی به این ابتکار عمل وجود داشته باشد.

مورد جالبی که اینجا وجود دارد این است که فولکس واگن احساس مسئولیت اجتماعی کرده است که برای کاهش آمار تصادف ناشی از مستی در هنگام رانندگی به جای آپلود تصویر در سوشال مدیاها، به طور عملی در صدد کاهش این آمار در آمده است. به این می گویند بازاریابی اجتماعی!

Advertising Agency: DDB, Argentina
Chief Creative Officers: Adrián Piattoni, Facundo Varela
Creative Team: Adrian Piattoni, Facundo Varela, Hernan Jauregui, Beto Cocito
Producer: Claudio Migliardo
Group Account Director: Graciela Combal
Production Company: Gloria Films
Executive Producer: Fabian Zayat
Producer: Sebastian Suarez
Director: Martin Piñeiro
Client: Manuel González Quesnel
Designer: Lucas Gagliote

 

منبع : Adweek

(Visited 23 times, 1 visits today)