وی هرت ایت عکس

  • تاریخ : ۱۷ام مهر ۱۳۹۷

تاثیر اینفلوئنسرها بر کسب و کارهای خرده فروشی

تاثیر اینفلوئنسرها بر کسب و کارهای خرده فروشی

در این مقاله، قصد دارم چگونگی تاثیر اینفلوئنسرها بر کسب و کارهای خرده فروشی را بررسی کنم.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از واژه های پر آوازه در دهه اخیر است. اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند برای بسیاری از کسب و کار ها کارایی داشته باشد. اما کسب و کارهای خرده فروشی از طریق بازاریابی دهان به دهان بیشترین استفاده را از این بخش می کنند .

 

انواع اینفلوئنسرهای اجتماعی

 

انواع مختلفی از اینفلوئنسرهای اجتماعی وجود دارد و می توان آنها را به روش های مختلف دسته بندی کرد. به عنوان مثال، یک فرم محبوب طبقه بندی اینفلوئنسرها بر حسب اندازه مخاطب است:

۱) اینفلوئنسر های کوچک

اینفلوئنسر هایی با مخاطبان کم (Micro-influencers)، که اغلب زیر ۱۰۰k فالوور در رسانه های اجتماعی دارند. بدست آوردن آنها ارزان تر است، اما این بزرگترین مزیت رقابتی آنها نیست، بلکه این حقیقت است که شما به مخاطبان هدف قابل قبولی دسترسی پیدا می کنید.

از سوی دیگر، آنها مخاطبان کمی دارند بنابراین شما نمی توانید به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید. گفته شده ، برندهایی که با اینفلوئنسر های کوچک همکاری می کنند، از چندین اینفلوئنسر به عنوان بخشی از یک کمپین استفاده می کنند تا بتوانند به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند.

۲) اینفلوئنسر های متوسط

اینفلوئنسر های متوسط (Medium-sized influencers) کسانی هستند که بین ۱۰۰k تا ۱میلیون فالوور دارند . آنها با هزینه بیشتری کار می کنند و رسیدن به آنها سخت تر است ، اما شما به مخاطبان بیشتری می رسید ، که آنها را یک گزینه جذاب می‌سازد.

۳) اینفلوئنسر های بزرگ

 اینفلوئنسر های بزرگ (Macro-influencers) بهترین و موفق ترین اینفلوئنسر های اجتماعی هستند. آنها بیش از یک میلیون مخاطب دارند و اساسا افراد مشهور یا سلبریتی هستند . پیدا کردن آنها مشکل است و کار کردن با آنها هزینه زیادی دارد. اما در عین حال، مخاطبان آنها بسیار زیاد هستند .

گفته شده اینکه مخاطبان زیادی دارند واقعا می تواند یک عیب باشد ، یعنی هرچه شما در رسانه های اجتماعی بزرگتر هستید ،افراد بیشتری از تمام حوزه ها جذب می شوند، و این به این معنی است که بخش بزرگی از مخاطبان، مخاطبان هدف شما نیستند.

همچنین می توانید اینفلوئنسر ها را بر اساس نوع آنها دسته بندی کنید ، به عنوان مثال :

  • اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی – اینفلوئنسر هایی که برای خود در رسانه های اجتماعی شهرتی کسب کرده اند
  • وبلاگ نویسان
  • روزنامه نگاران
  • کارشناسان صنعت و رهبران تفکر

با این حال ، بهترین راه برای انتخاب اینفلوئنسر های مناسب برای کار بر این پایه است:

  • روابط آنها
  • تاثیرگذاری آنها

تعداد دنبال کننده بهترین راه انتخاب یک اینفلوئنسر نیست در عوض یک عامل بسیار مهم تر برای یک اینفلوئنسر این است که آنها واقعا چقدر تاثیرگذار هستند . بهتر است با یک اینفلوئنسر اجتماعی کار کنیم که ۱۰ دنبال کننده دارد ، اما تاثیر خیلی زیادی بر آنها دارد ، نه کسی که ۱۰۰ فالوور دارد و تاثیر کمی بر آنها دارد (راه های زیادی وجود دارد برای افزایش دنبال کننده هایی شما که فالوورهای واقعی را تخریب می کند – مثل خریدن فالوور).

بنابراین ، شما دقیقا این تاثیرگذاری را چطور مشخص می کنید؟
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای مدتی بر روی اینفلوئنسرها تمرکز کنید – با حضور در رسانه های اجتماعی آنها، وبلاگ آنها و بنابراین مشاهده اینکه با مخاطبان خودشان چگونه تعامل دارند، و چه تعداد افراد به آنها متعهد هستند.

در عوض، اگر شما از یک ابزار برای پیدا کردن اینفلوئنسر استفاده کنید – مثل یک ابزار اینفلوئنسر مارکتینگ یا یک ابزار شنیداری اجتماعی – بیشترین تاثیر را روی ارتباط اینفلوئنسرها و میزان تاثیرگذاری شان دارد و شما می توانید ایده بهتری درباره موفقیت و تاثیر واقعی شان بدست آورید.

برای مثال ، با استفاده از Buzzsumo، شما می توانید اطلاعات مهم مثل بازتوییت و نرخ پاسخ را بررسی کنید تا به شما در درک میزان مشارکت آنها (engagement) کمک کند.

قطعا یکی دیگر از عوامل مهم ارتباط بین اینفلوئنسر با کسب و کار شماست. برای مثال :
-آیا مخاطبان اینفلوئنسر، مخاطبان هدف شما هستند؟
-آیا اینفلوئنسرها در مورد موضوع مرتبط به کسب و کار خاص شما و مخاطبان هدف شما بحث می کنند؟

تاثیر اینفلوئنسرها بر کسب و کارهای خرده فروشی

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی خوب عمل می کندکه شما به مخاطبان هدف خود رسیده باشید. به هرحال، شما می خواهید محصولات خود را به افرادی که علاقه مند به خرید از شما هستند ترویج دهید.

گاهی برای آشنایی با اینفلوئنسرها و مباحثی که معمولا پوشش می دهند ، وقت بگذارید : مانند چک کردن بلاگ/وب سایت آنها ، پروفایل های اجتماعی آنها ، و اساسا همه ی کانال های دیجیتال آنها را بررسی کنید تا نه تنها موضوعات مورد علاقه خود را بررسی کنید بلکه همچنین تعیین کنید که آیا شخصیت اینفلوئنسر با برند شما و ارزش های اصلی شما کار می کند.

 

ایده های کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بر پایه نمونه های زندگی واقعی

 

تا اینجا درباره ی انواع مختلف اینفلوئنسرها صحبت کردیم، اینکه چگونه یکی از آنها را انتخاب کنید، و درچه نوع از پروژه هایی می توانید با آنها همکاری کنید؟

در اینجا نمونه هایی شگفت انگیز از کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندهای خرده فروشی وجود دارد:

۱- کمپین با استفاده از چند اینفلوئنسر کوچک: مانند برند Asos
یکی از راه هایی که شما می توانید این کار را انجام دهید این است با چندین اینفلوئنسر به طور همزمان همکاری کنید و سپس آنها را به سفیران برند خود تبدیل کنید .
آنها هنوز هم محتوای خود را پست می کنند ، اما در عین حال به ترویج محصولات و کسب و کار شما کمک می کنند.
آنها می توانند تعداد کمی دنبال کننده داشته باشند – مهم تر این است که آنها یک مخاطب بسیار جذاب و مشتاق دارند.
Asos از این استراتژی برای موفقیت بزرگ استفاده کرد. آنها با چندین اینفلوئنسر در اندازه های مختلف کار می کنند – Asos insider نامیده می شود – همه اینها با اینستاگرام خودشان کار می کنند.

برای مثال ، Asos Joshua یک Asos Insider است که در حدود ۱۶٫۷k فالوور دارد . مخاطبانش از طرفداران اسکیت بورد تشکیل شده است. او اغلب تصاویر خود را با محصولات Asos انتشار می دهد و کدهای محصولاتی که می پوشد به انتشار می گذارد تا فالوور‌هایش به راحتی بتوانند آنها را در وب سایت Asos ببینند:

تاثیر اینفلوئنسرها بر کسب و کارهای خرده فروشی
بنابراین اگر آنها این کفش های Convert را بخواهند ، می توانند کد را کپی و در نوار جست و جوی سایت Asos جایگذاری کنند و آنها را در عرض چند ثانیه پیدا کنند.
Joshua یکی از نفرات Asos Insider در اینستاگرام است . آنچه در مورد این استراتژی فوق العاده است این است که آنها با سایر اینتفلوئنسر های سراسر جهان که سبک و سرگرمی متفاوتی دارند همکاری می کنند و به این ترتیب آنها را قادر می سازند کل مجموعه محصولات خود را ارتقا دهند.
بعضی از اینفلوئنسرها که با آنها کار می کنند ، حتی دارای صفحه شخصی Asos هستند ،جایی که مخاطبان آنها می توانند اینفلوئنسر ها را ببینند :

تاثیر اینفلوئنسرها بر کسب و کارهای خرده فروشی
و حتی اگر اینفلوئنسر بسیار کوچک باشند- تعدادی از طرفداران آنها تعامل فوق العاده ای در هر پست ایجاد می‌کنند .

۲- تولید محتوا برای ترویج یک رویداد : مانند برند Baxter of California
باکستر از کالیفرنیا یک برند تولید کننده محصولات مراقبت از پوست مردانه است که می خواست در روز پدر فروش خود را افزایش دهد.
آنها در تلاش برای ترویج این فروش ، ۲کمپین مختلف را تشکیل دادند.

اولین برنامه قبل از روز پدر اتفاق افتاد. آنها برای اینفلوئنسر هایی که با آنها همکاری داشتند لیست محصولات را فرستاند تا هر اینفلوئنسر بتواند ۳ مورد را انتخاب کند. سپس اینفلوئنسرها ، محتوایی (در رسانه اجتماعی خود، وبلاگ هاو غیره) که شامل این محصولات بودند را ایجاد کردند که باعث بالابردن آگاهی برند می شدند .
برنامه دوم درست روز قبل از روز پدر اتفاق افتاد. در این مرحله ، اینفلوئنسر باید یک محصول خاص را ترویج کرده و پیشنهاد دهد به نام: the shave Duo Kit ، همراه با یک کد ویژه ۲۰% و ارسال رایگان .
این ۲ فعالیت از حد انتظار آنها فراتر رفت : آنها در مجموع یش از ۲۵۰ محتوا (پست های اجتماعی ، پست های بلاگ ، عکس ) تولید کردند و ۶۴۸ درصد تعامل بیشتر از آنچه که انتظار داشتند ایجاد کردند.
اگر شما هر رویداد ویژه ای برای ترویج دارید – مانند پیشنهاد با موضوع تعطیلات شگفت انگیز – می توانید از این مدل برای آگاهی از برند و افزایش فروش استفاده کنید .

۳- بر روی مشتریان خود تمرکز کنید: برند Glossier
Glossier یک برند زیبایی نسبتا جدید است که برای رسیدن به موفقیت جذاب خیلی سریع رشد کرده است ( آنها برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کردند)
و بخش بزرگی از این موفقیت در رسانه های اجتماعی و استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ است ، پس از همه اینها ، انبوهی از برندهای زیبا وجود دارد که جداکردن آنها از بقیه بسیار دشوار است.
Glossier آن را با استفاده از طرفداران خود و محتوای تولید شده به وسیله کاربر انجام می دهد. آنها پیروان خود را تشویق می کنند تا تصاویر و فیلم های خود را با محصولات Glossier به اشتراک بگذارند و آنها مشتریان خود را دوست دارند : رئیس آنها می گوید: (مشتری در قلب توسعه محصول است ، مشتری در قلب استراتژی است و مشتری در قلب فروش).

بنابراین ، وقتی که می خواهند چیزی را تبلیغ کنند، به سراغ اینفلوئنسرهای بزرگ نمی روند. در عوض آنها به دنبال طرفداران خود می‌روند ، مردم محصولات را می شناسند و آنها را دوست دارند و در نهایت نفوذ بیشتری بر مخاطبان خود دارند هرچند که مخاطبان کوچک باشند.

بهرحال مردم دوست دارند محصولاتی که دوستانشان پیشنهاد می کنند را امتحان کنند.
برای مثال ، یکی از کمپانی های آنها را دیدم که به ۵۰۰ نفر ازطرفداران خود آخرین محصولات خود را ارسال کردند ( طرفدارانی که قبلا بیشتر از آنها خرید کرده بودند) . در حال حاضر ، در اینستاگرام ده ها هشتگ مربوط به Glossier وجود دارد که همه آنها دارای هزاران پست است .

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد ، زیرا بهترین شکل بازاریابی است : دهان به دهان.
بنابراین اگر شما یک طرفدار پایه پرشور دارید ، می توانید به جای اینفلوئنسر از آنها استفاده کنید: برایش محصولات خود را رایگان بفرستید ، بزرگترین طرفداران خود را استخدام کنید و به آنها پاداش دهید تا تصاویر و فیلم های خود را با استفاده از محصولات شما به انتشار بگذارند .هیچ تبلیغی بهتر از مردم عادی در مورد محصولات شما وجود ندارد.

نتیجه گیری

همانطور که ممکن است بر اساس مثال های قبلی متوجه شده باشید ، اغلب کمپین ها بر روی اینفلوئنسر های کوچکتر و حتی افراد عادی تمرکز می‌کنند . این به این معنا نیست که تبلیغات زیادی با اینفلوئنسر ها در اینترنت وجود ندارد ، اما به نظر می رسد اعتبار از همیشه مهم تر به نظر می رسد و اینکه دستیابی به اینفلوئنسر کوچکتر راحت تر است.

منبع: Smart Insights