وی هرت ایت عکس

  • تاریخ : ۳۱ام تیر ۱۳۹۷

چگونه بینایی چشم را تقویت کنیم

salamatmag 3 35 300x150 راه های تقویت چشم

 

در این مقاله در سلامت مگ به راه های تقویت چشم می پردازیم ، با ما تا پایان مقاله همراه باشید

 

 

با فراگیری نحوه عملکرد بینایی می توان متوجه شوید که برای تقویت بینایی چه کارهایی باید انجام بدهید. با علم این موضوع برای تقویت بینایی باید روش همیشگی دیدن و استفاده از چشمان را تغییر بدهید.

 

با استفاده از یک نمودار بینایی و نصب آن بر روی دیوار میشود پیشرفت بینایی خود را اندازه بگیرید.

استراحت دادن به چشمان از دیگر راه های تقویت بینایی هست برای این منظور کف دو دست خود را بر روی هم کشیده تا گرم بشود سپس کف دستان خود را که گرم شده هست بر روی چشمانتان قرار دهید تا آنها استراحت بکنند.

این کار را هر چند وقت یک بار در طول روز به ویژه زمانی که پشت رایانه نشسته اید، انجام بدهید.

و نیز می توانید برای آرامش دادن به چشمانتان هر روز از کمپرس های جایگزین سرد و گرم نیز مصرف کنید

حفظ توازن طبیعی رطوبت چشمان یکی از اصلی ترین مسائل در زمینه سلامت چشم می باشد.

چشمان خشک خارش پیدا خواهند کرد قرمز شده و حتی دردناک خواهند شد. تلاش کنید مرتب پلک بزنید حتی وقتی که به صفحه تلویزیون و یا رایانه نگاه کرده اید.

اگر دانسته اید که فعالیت ماهیچه ها موجب ورزیده تر شدن آنها خواهد شد در آن صورت احتمالا خواهید دانست که هر چقدر کمتر به ماهیچه ها ورزش بدهید آنها را تنبل تر میکنید. این موضوع در مورد چشم نیز صدق خواهد کرد.

ورزش های خاصی وجود داشته است که می توان برای تقویت ماهیچه های چشم انجام بدهید و این ورزش ها به تقویت بینایی کمک خواهد کرد.

یکی از این ورزش ها استفاده از روش ۲۰ در ۲۰ در ۲۰ هست  برای این منظور باید هر ۲۰ دقیقه بر روی یک شئ که دست کم ۲۰ فوت (۶۰۰ سانتی متر) فاصله داشته است برای ۲۰ ثانیه تمرکز بکنید.

 

 

افزایش انعطاف چشم

 

اگر ورزش خواهید کرد باید بدانید که بعد از هر برنامه ورزشی انجام حرکات کششی و انعطافی مهم می باشد. اگر حرکات کششی انجام نداده اید و اگر بارها و بارها از چند ماهیچه استفاده بکنید و از گروه ماهیچه‌های مخالف استفاده نکرده باشید در آن صورت ماهیچه‌ها انعطاف خود را از دست میدهید.اگر شغلی دارید که لازمه آن صرف مدت زمان زیادی در برابر صفحه رایانه هست باید هر از گاهی بر روی اشیایی که دورتر قرار میگیرد تمرکز بکنید و تلاش بکنید که برای مدت زیادی چشمان خود را بر روی یک هدف قرار نداده باشید.

 

salamatmag 1 60 300x150 راه های تقویت چشم

 

استراحت دادن به چشمان

 

استراحت دادن به چشمان از دیگر راه های تقویت بینایی هست. برای این منظور کف دو دست خود را بر روی هم کشیده تا گرم بشود بعد کف دستان خود را که گرم شده هست بر روی چشمانتان قرار دهید تا آنها استراحت بکنند.این کار را هر چند مدت یک بار در طول روز به خصوص زمانی که پشت رایانه مینشینید، انجام بدهید.و نیز می‌توانید برای آرامش دادن به چشمانتان هر روز از کمپرس‌های جایگزین سرد و گرم نیز استفاده بکنید.

 

 

حفظ رطوبت

 

حفظ توازن عادی رطوبت چشمان یکی از اصلی ترین مسائل در زمینه سلامت چشم هست.چشمان خشک خارش پیدا خواهند کرد قرمز شده و حتی دردناک خواهند شد. تلاش کنید مرتب پلک بزنید حتی وقتی که به صفحه تلویزیون و یا رایانه نگاه کرده اید.

 

 

کم کردن روشنایی صفحه رایانه

 

کم کردن میزان روشنایی صفحه رایانه می‌تواند به استراحت دادن به چشمان کمک بکند اما در همین حال باید در نظر داشته باشید که روشنایی صفحه رایانه باید طوری باشد که مشکلی برای دیدن به وجود نیاورد ؛ علاوه بر این صفحه نمایش رایانه خود را باید به صورتی نگاه بکنید که بازتاب نور مواجه نشده باشید

 

 

مصرف ویتامین‌های مفید

 

از دیگر اقداماتی که برای تقویت بینایی می‌توان انجام بدهید مصرف ویتامین‌هایی هست که برای بینایی مفید بوده اند.برای این منظور باید مقدار زیادی ویتامین‌های A و C و نیز لوتئین و zeaxanthin استفاده کنید.از طرف دیگر مصرف امگا ۳ را فراموش نکرده باشید. اسیدهای چرب امگا ۳ از مواد مغذی مفیدی می باشند که به سلامت انسان کمک خواهد کرد.اغلب مردم می‌دانند که مصرف امگا ۳ برای سلامت قلب مفید هست با این وجود بسیاری نمی‌دانند که استفاده از امگا ۳ قادر است موجب سلامت شبکیه بشود و روند کم شدن دید مرتبط با افزایش سن را متوقف بکند.

 

 

اندکی بخوابید

 

تا حالا متوجه شده اید وقتی که برای مدت زیادی کار کرده اید و به اندازه کافی نخوابیده اید احساس خستگی و سردرد خواهید کرد و دید شما تار شده است.خواب برای تمام عملکردهای بدن مهم هست و استراحت مناسب می‌تواند موجب تقویت بینایی بشود زیرا خواب به ماهیچه‌های چشم که زیاد کار کرده است اجازه بدهید که کاملا استراحت بکنند.

 

 

مصرف آمینو اسیدها

 

مصرف آمینو اسیدها از دیگر اقدامات خوب برای تقویت بینایی می باشند.آمینو اسیدها به خصوص تورین  برای سلامت چشم ضروری می باشند. آمینو اسیدها از چشمان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت میکند و بافت چشم را سالم نگاه میدارد و از زوال چشم جلوگیری خواهد کرد

 

 

 

آب بنوشید

 

بدن انسان به طور متوسط از حدود ۶۰ درصد و یا میزان بیشتری آب تشکیل شده هست.اگر چشمان شما بیشتر  خسته خواهند شد و دید تار پیدا می‌کنید تلاش کنید مصرف آب خود را افزایش بدهید.بعلاوه این نوشیدن آب برای کل بدن مفید هست.

 

 

دانستن نحوه عملکرد بینایی

 

با فراگیری نحوه عملکرد بینایی می‌توان بفهمید که برای تقویت بینایی چه کارهایی باید انجام دهید. با علم به این موضوع برای تقویت بینایی باید روش همیشگی دیدن و استفاده از چشمان را تغییر بدهید.

 

 

ورزش دادن به چشمان

 

اگر می‌دانید که فعالیت ماهیچه‌ها موجب ورزیده‌تر شدن آنها شده است در آن صورت احتمالا دانسته اید که هر چقدر کمتر به ماهیچه‌ها ورزش بدهید آنها را تنبل تر میکنید. این موضوع در مورد چشم نیز صدق میشود.ورزش‌های خاصی وجود داشته است که می‌توان برای تقویت ماهیچه‌های چشم انجام بدهید و این ورزش‌ها به تقویت بینایی کمک خواهد کرد.یکی از این ورزش‌ها استفاده از روش ۲۰ در ۲۰ در ۲۰ هست. برای این منظور باید هر ۲۰ دقیقه بر روی یک شیء که دست کم ۲۰ فوت (۶۰۰ سانتی متر) فاصله داشته است برای ۲۰ ثانیه تمرکز بکنید.با استفاده از این ورزش میبینید که چقدر بهتر می‌توان دید.یکی روش دیگر برای ورزش دادن چشم این هست که انگشت شصت خود را پنج اینچ (۷/۱۲ سانتی متر) دورتر از صورت خود نگاه داشته باشید و بر روی آن تمرکز بکنید و بعد از پنج ثانیه به فاصله دورتر نگاه بکنید. این کار را هر از گاهی که وقت دارید انجام بدهید.

 

 

نوشته راه های تقویت چشم اولین بار در سلامت مگ • مجله سلامتی پدیدار شد.